.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت‌الله لائینی:ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه
نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم نهادینه کردن و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوز،  آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با مدیران اوقاف استان با قدردانی از تلاش‌های این نهاد در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: انسان همواره یک وظایف مشخص اصلی دارد که باید آن را وظیفه اصلی خود بداند و به طور جدی آن را دنبال کند، مجموعه اوقاف هم وظیفه‌اش شناسایی موقوفات، حفظ و نگهداری، بروزرسانی وقف، مصرف بهینه و متولی‌گری موقوفات است.

وی با بیان اینکه باید همه حق و حقوق وقف و واقف را به طور جدی در نظر بگیریم، افزود: گذشتگان ما حتی در وجود یک ذره زمین وقفی در زندگی خود هراس داشتند، هم باید مواظبت کنیم حق شخص وارد وقف نشود و هم اینکه حق وقف، وارد ملک اشخاص نشود، حقوق شخص مهم است همانطور که حقوق واقفین و عام مهم است پس باید هر دو را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در این مسیر ممکن است معارضه‌ها و مزاحمت‌هایی نیز وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع اختصاص به وقف ندارد و هر نهادی در مسیر انجام وظیفه خود با یک سری موانع نابه‌حق و یا به‌حق روبرو می‌شود.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه این موانع و مزاحمت‌ها باید با مدیریت حل شود، بیان کرد: باید موانع را با راهکارهای قانونی و حقوقی برطرف کنیم و حق را به صاحب حق برسانیم.

وی یادآور شد: از عوائد وقف برداشت می‌شود و هیچ وقت از سرمایه آن کم نمی‌شود و ما باید در نهادینه کردن فرهنگ وقف تلاش کنیم، اینکه دیگران کشت کردند و ما خوردیم کافی نیست ما هم بکاریم تا دیگران بخورند./مهر

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.